زندگی نامه ی وسلی اشنایدر
نوشته شده توسط : poorya.r

ویسلی اشنایدر هافبک باشگاه رئال مادرید و تیم ملی هلند در تاریخ 9 ژوئن 1984 در شهر اوترخت هلند چشم به جهان گشود .
این هلندی 24 ساله در خانواده ای فوتبالی بدنیا امد پدر - برادر بزرگ و برادر کوچک او نیز فوتبالیست بوده و هستند.

 



برادر بزرگ او جفری اشنایدر بازیکن تیم استورم ووگلس و برادر کوچک او رودنی اشنایدر بازیکن تیم جوانان باشگاه اژاکس است.

اژاکس

اگر چه ویسلی در شهر امستردام زائیده نشد ولی برای تیم جوانان اژاکس بازی می کرد اولین بازی اشنایدر در تیم اصلی اژاکس در برابر اژسلسیور در تاریخ 22 دسامبر 2002 بود.

در ان زمان مربیگری تیم اژاکس بر عهده رونالد کومان بود و به دلیل اینکه چندین تن از بازیکنان اصلی تیم اژاکس دچار مصدومیت شده بودند کومان به توصیه دنی بلیند مربی تیم جوانان باشگاه ویسلی اشنایدر را به تیم اصلی اورد و توانست در اولین بازی خود به همراه تیم بزرگسالان با نتیجه 2 - 0 حریف را شکست دهند.

از ویژگی های او می توان به شوتهای محکم - ضربات ایستگاهی - حرکت های سریع و پاسهای دقیق با هر دو پا اشاره کرد.

رئال مادرید

باشگاه اژاکس روز 12 اگوست 2007 موافقت خود را با فروش اشنایدر به رئال مادرید اعلام کرد و این بازیکن با 27 میلیون یورو به تیم قهرمان لالیگا پیوست.

این در حالی بود که مربی وقت بارسلونا فرانک رایکارد و رئیس افتخاری باشگاه یوهان کرایوف قصد داشتند با نفوذهای خود در باشگاه اژاکس مانع انتقال این بازیکن با استعداد به رئال مادرید شوند ولی نتوانستند موفق شوند.

اشنایدر در ان سال بعد از پیوستن رویستن درنت و ارین روبن سومین خرید هلندی رئال مادرید نام گرفت.

اشنایدر در تیم رئال مادرید شماره 23 را بر تن می کند که سابق بر این متعلق به ستاره انگلیسی این باشگاه دیوید بکهام بود.

ویسلی در دیدار افتتاحیه فصل 2008 - 2007 موفق شد گل پیروزی بخش رئال مادرید را در برابر رقیب همشهری یعنی اتلتیکو مادرید به ثمر برساند و موجب پیروزی 2 - 1 رئال مادرید شد.

وی در بازی بعدی رئال مادرید نیز موفق شد در برابر ویارئال 2 گل از 5 گل تیمش را بزند ویسلی اشنایدر در اولین فصل حضورش علیرغم اینکه مدت زیادی را با مصدومیت پشت سر گذاشت توانست 9 گل در لالیگا برای تیمش به ارمغان بیاورد.

اشنایدر در بازیهای پیش فصل 2009 - 2008 و در برابر ارسنال توسط برخورد شدید با ابو دیابی دچار مصدومیت شدیدی شد و به خاطر پارگی رباط داخلی مجبور است 3 ماه از فوتبال بدور باشد.

تیم ملی هلند

اشنایدر برای اولین بار در سال 2004 در حالیکه فقط 20 سال سن داشت به تیم ملی دعوت شد و در یورو 2004 همراه این تیم بود ولی نتوانست در هیچ کدام از ان بازیها شرکت کند.

ولی در جام جهانی 2006 المان اشنایدر با 22 سال سن یکی از مهره های اصلی تیم هلند بود و در بازی معروف و البته خشن هلند و پرتغال که منجر به جدال و چندین اخراجی شد او نیز بی نصیب نماند و یک کارت زرد از داور مسابقه دریافت کرد.

در یورو 2008 اشنایدر در 2 بازی ابتدایی هلند به میدان رفت و در هر 2 بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد ولی در بازی سوم به دلیل قطعی شدن صعود هلند مارکو فان باستن به این بازیکن استراحت داد.

بهترین خاطره اشنایدر در یورو 2008 برمی گردد به بازی در برابر ایتالیا که وی توانست در سالگرد تولد خود که همزمان با روز این مسابقه بود دروازه بوفون را در زاویه ای بسته و به شکلی زیبا باز کند.

در پایان مسابقات یورو 2008 نام اشنایدر در لیست 11 نفره تیم منتخب مسابقات قرار گرفت.




:: برچسب‌ها: زندگی نامه ی اشنایدر , بیوگرافی اشنایدر ,
:: بازدید از این مطلب : 543
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: